Managed network services van AXEZ

Geen gedoe aan uw netwerk met AXEZ en Aruba

Hoe begin ik makkelijk?

Netwerkbeheer wordt er niet eenvoudiger op

Aruba Managed Service Provider badge
Uitdagingen genoeg: thuiswerken, legacy applicaties en krappe budgetten kunnen ervoor zorgen dat uw IT team in een eindeloze worsteling zit. Operationele problemen, veiligheidsvraagstukken, beperkte kennis, beperkte capaciteit en wellicht moeite met het vinden van de experts zijn problemen waar bijna elke organisatie mee kampt. In de praktijk is er nauwelijks tijd over voor het werken aan structurele verbeteringen, laat staan een toekomst visie.

Daarom kiezen steeds meer organisaties voor onze Managed (Network) Services. Deze aanpak lost problemen op en maakt een snelle overgang naar een krachtig, veilig netwerk mogelijk. Het betekent dat u kunt ontsnappen aan de dagelijkse sleur van herhalende taken en kunt werken aan structurele verbeteringen die uw organisatie verder helpen.

IDC inzichten over Network as a Service

Onderzoek in ’21 van IDC geeft aan dat 74% van de CFO’s overweegt een deel van de werknemers definitief op afstand te laten werken.

Drie kwart van IT managers verwacht post COVID meer uit te geven aan networking. Bijna de helft daarvan wil investeren in cloud based networking.

De 3 grootste uitdagingen:

  1. Remote werkers productief, veilig & verbonden houden met het netwerk
  2. Druk op beheer door repeterende activiteiten, administratie en documentatie
  3. IT budgetten die niet (meer) groeien met toename van kosten en eisen
Post COVID report (EU) zelf lezen?

Tijd om uw netwerk anders te bekijken

Elke organisatie weet dat het netwerk van cruciaal belang is. Maar is het zelf beheren ook het meest effectief of is er een betere manier?

Het is tegenwoordig heel normaal dat een ziekenhuis medische apparatuur, inclusief het beheer, afneemt tegen een prijs per maand. Ook investeringen in productiemiddelen bij bedrijven gaan vaak in een pay-per-use model.

Technologisch bijblijven of zelfs voorop lopen is voor de meeste organisaties onbegonnen werk. Zeker als je zelf telkens moet herinvesteren in apparatuur, kennis, implementatie en beheer. Behalve … als dit je kerntaak is, zoals bij ons.

Tijd voor een gesprek over jouw wensen & behoeften en onze visie?

Gedeeltelijk, geleidelijk of helemaal?

In de afgelopen jaren is het aantal organisaties dat hun netwerk afneemt als een dienst snel toegenomen. Vaak kiest men voor de geleidelijke weg.

Het is best spannend om het netwerk beheer uit te besteden en niet langer eigenaar te zijn van de apparatuur. De oplossing ligt in het vinden van een balans.

Als een tekort aan kennis of menskracht het probleem is, hoef je niet meteen alles uit te besteden. Als een upgrade van het netwerk noodzakelijk is, maar het budget is er niet, dan zijn er meer mogelijkheden dan alleen volledig uitbesteden.

 

Waarom zou je (niet) uitbesteden?

De eerste stap? AXEZ Service Desk

Wilt u wel zo veel mogelijk voordelen, maar nog niet meteen het hele netwerk ‘as a Service’ afnemen? Geen probleem. Begin met het inzetten van onze Service Desk, dan bent u snel van een hoop kleine repeterende taken af. En als er echt iets aan de hand is, staan onze experts klaar.

De Servicedesk van AXEZ wordt bemand door een team van ervaren senior IT-professionals en levert remote en on-site ondersteuning. Onze Servicedesk is telefonisch, per mail of via onze portal 24 x 7 te benaderen. Wij nemen ownership voor de door u gemelde incidenten en changes. Bovendien regisreren wij alles, zodat de documentatie op orde blijft. Alle requests zijn door u in te zien in uw eigen, afgeschermde gedeelte van onze portal.

Alles over AXEZ Service Desk

Network as a Service

Het was niet alleen de plotselinge druk die ontstond door de COVID-19 maatregelen die IT beheer afdelingen in een lastig pakket gebracht hebben. Veel organisaties hadden al eerder zorgen over het op niveau houden van hun netwerkomgeving en hun beheerorganisatie.

  • Voortdurend te kort aan gespecialiseerde medewerkers
  • Moeite om kennis up-to-date te houden
  • Toenemende kosten van licenties en hardware refresh
  • Prestaties, gebruikers gemak en beveiliging steeds lastiger te verenigen
  • Budgettaire druk door te beperkte toename (of zelfs afname) van budget

De vraag is ‘hoe makkelijk en realistisch het is om het beheer en het eigendom helemaal zelf te blijven doen?’ Soms is Network as a Service dé manier voor een snelle overgang naar een krachtig, flexibel en veilig netwerk.

Voordelen van Network as a Service niet eenmalig

De keuze voor Network as a Service maakt u wel overwogen. Dit zijn de meest in het oog springende voordelen

  • Vergroot de mogelijkheden binnen uw budget en betaal naar gebruik, zonder investering vooraf
  • Blijf up-to-date dankzij snellere vernieuwingscycli en door as-a-service-configuratie
  • Richt uw IT-team opnieuw op — werk zelf op een hoger niveau en pak strategische projecten aan
  • Uitbreiding van uw team — krijg onmiddellijke toegang tot onze mensen en capaciteit zodat u nooit meer kennis, ervaring of mankracht te kort komt
  • Uw maandelijkse kosten zijn voorspelbaar en stabiel
  • Lever moeiteloos consistente prestaties en beveiliging in uw hele netwer

Wij gebruiken het prijswinnende Aruba Edgde Services Platform (ESP)

Bij ‘the Edge’ (de gebruikers) worden meer gegevens dan ooit gegenereerd. Dit schept niet alleen nieuwe kansen voor uw bedrijf, maar ook nieuwe uitdagingen voor IT zeker als het gaat om beheer en beveiliging. Met Aruba ESP hebben AXEZ en Aruba de oplossing voor de belangrijkste problemen (tijdrovende trouble shooting, woud aan beheertooling, toegang en beveiliging van onbekende apparaten).

Wij verzorgen onze netwerkdiensten mede op basis van Aruba ESP – het eerste AI-aangedreven, cloud-native platform dat is ontworpen om de Edge te automatiseren, te vereenvoudigen en te beschermen. ESP zorgt voor een excellente eindgebruikers ervaring, maar ook voor een naadloze samenwerking tussen uw organisatie en de AXEZ ServiceDesk. Dat maakt het werk een stuk leuker.

Meer weten over Aruba ESP?