Info Support wilde vernieuwen met ouderwetse kwaliteit

Softwarespecialist Info Support wilde de storageomgeving vernieuwen, met als belangrijkste voorwaarden kwaliteit en beschikbaarheid.

Info Support uit Veenendaal bouwt software voor grote bedrijven en overheden. Willem Jan Vastenholt werkt al twintig jaar bij Info Support. Als Manager Datacenters is hij verantwoordelijk voor de technische infrastructuur in de datacenters waar de klantomgevingen van Info Support draaien. “Alle software die wij bouwen en die niet bij onze klanten in hun datacenters landt, kan bij ons in het datacenter op één van de 1.400 virtuele servers.

“Met HPE Proactive Care worden problemen proactief opgespoord.”

DOWNLOAD DE UITGEBREIDE CASE (PDF)

Meer informatie

Arend Verbeek

Kostenbesparend
Info Support wilde het aantal datacenters terugbrengen tot twee om een zeer stabiele, veilige en goed beheerbare omgeving te creëeren. In één van de twee overgebleven datacenters waren de servers aan vernieuwing toe. De schaalbare oplossing waarvoor werd gekozen bestaat uit HPE 3PAR storage en Blade servers, onderdeel van HPE Converged Systems.
Willem Jan Vastenholt: “Op basis van onze wensen zijn we met AXEZ gaan brainstormen over de beste oplossing. Daarbij namen we door wat we precies wilden en hoeveel IOPS we nodig hadden. Uiteindelijk kwamen we uit op allflash in plaats van spinning discs en 512GB geheugen per server. De gekozen oplossing bespaart ons heel veel kosten op het gebied van stroom en management. Bovendien zijn de nieuwe servers supersnel. Het booten ervan is echt secondewerk.”

HPE Proactive Care
De geleverde oplossing is inclusief HPE’s Proactive Care. Arend Verbeek: “Daardoor worden er al proactief meldingen gemaakt van eventuele hardwareproblemen die kunnen optreden. Ook wordt er direct actie ondernomen op zulke meldingen, zonder dat Info Support daar iets aan hoeft te doen.

Willem Jan Vastenholt: “AXEZ is bovendien Proactive Co-Delivery, wat inhoudt dat zij op het hoogste niveau zitten qua HP support. Als er nu een mogelijk probleem wordt gesignaleerd, dan gaat er een melding naar zowel AXEZ als HPE en zij stemmen onderling af wie het gaat oplossen voor ons.”