HPE en AXEZ realiseren high available storage-omgeving voor Info Support

Softwarespecialist Info Support wilde de storageomgeving vernieuwen, met als belangrijkste voorwaarden kwaliteit en beschikbaarheid.
HPE Platinum Converged Infrastructure Partner AXEZ zorgde voor een naadloze implementatie van de nieuwe oplossing, met als resultaat vereenvoudigd management en maximale databeschikbaarheid.

“Met HPE Proactive Care worden problemen proactief opgespoord.”

Meer informatie

Arend Verbeek

Datacenters

Info Support uit Veenendaal bouwt software voor grote bedrijven en overheden. Willem Jan Vastenholt werkt al twintig jaar bij Info Support. Als Manager Datacenters is hij verantwoordelijk voor de technische infrastructuur in de datacenters waar de klantomgevingen van Info Support draaien. “Alle software die wij bouwen en die niet bij onze klanten in hun datacenters landt,
kan bij ons het datacenter in. Networking, monitoring, storage, back-up, compute power, firewalls en virtualisatie zijn de hoofdtaken van het datacenter-team.
Het technisch en applicatief beheer van de 1.400 virtuele machines die wij draaien, wordt gedaan door andere afdelingen.
Wij zorgen puur voor het fundament met de hardware.” Nu nog gebruikt Info Support vijf datacenters, maar vanaf de zomer van 2016 zullen dat er nog twee zijn.

Optimaal support

De reden om het aantal datacenters te consolideren is dat Info Support op zoek is naar betere performance en beschikbaarheid.
Willem Jan Vastenholt: “Op de twee overgebleven datacenters willen we kunnen vertrouwen. Niet alleen qua hardware, maar zeker ook qua service. Met deze partijen
hebben we hetzelfde soepele contact als met AXEZ. Alles komt neer op support. Als er iets is, dan kun je gewoon bellen. Er neemt dan iemand op die weet waar je het over hebt
en die de verantwoordelijkheid heeft om beslissingen te nemen.
Daar schakelen wij heel makkelijk mee. Al vanaf het moment dat we sinds 2012 met AXEZ zaken zijn gaan doen. Sindsdien hebben we in onze datacenters niets anders
meer dan HPE hardware en dat bevalt ons prima. Een perfect voorbeeld van de support die HPE biedt, kwam tot stand toen er een minieme foutmelding ontstond bij een stack.
Er knipperde een oranje waarschuwingslampje, terwijl er niets aan de hand was. Toen kregen we heel snel bericht terug dat het een bekend probleem was, dater een fix voor gemaakt werd en wanneer die fix in productie zou gaan. Dat is de manier waarop je geholpen wilt worden.”

Bedrijfsfoto_2

 

Kostenbesparend

In één van de twee overgebleven datacenters waren de servers aan vernieuwing toe. De schaalbare oplossing waarvoor werd gekozen bestaat uit HPE 3PAR storage en Blade servers, onderdeel
van HPE Converged Systems. Willem Jan Vastenholt: “Op basis van onze wensen zijn we met AXEZ gaan brainstormen over de beste oplossing. Daarbij namen we door wat we precies wilden en hoeveel IOPS we nodig
hadden. Uiteindelijk kwamen we uit op allflash in plaats van spinning discs en 512GB geheugen per server. De gekozen oplossing bespaart ons heel veel kosten op het gebied van stroom en management. Bovendien zijn de nieuwe servers supersnel. Het booten ervan is echt secondewerk.”
Na het akkoord op de hardware volgde de implementatie, vertelt Willem Jan Vastenholt: “Een deeldaarvan kunnen we zelf. In het geval van 3PAR komt er altijd een gecertificeerde engineer van AXEZ mee, want dat mogen wij niet zelf doen.”

Hetzelfde niveau

Arend Verbeek werkte bijna tien jaar bij HPE voordat hij bij AXEZ begon als accountmanager en business developer.
Hij vertelt waarom Info Support en AXEZ zo goed bij elkaar passen: “AXEZ is een heel technische partij met veel kennis, net als Info Support. We kunnen op hetzelfde
niveau praten over heel veel onderwerpen. Als er iets moet gebeuren, dan stemmen we heel snel af wat, hoe en wie dat gaat doen. Er is geen ruis op de lijn.”
Willem Jan Vastenholt bevestigt dit: “Er zijn korte lijnen, dus de communicatie verloopt soepel. Dat is ook nodig, want wij hebben ongeveer 450 medewerkers bij Info Support plus
daarnaast nog enkele zusterorganisaties. Voor alle software die hier vandaan komt, wordt application lifecycle management uitgevoerd. Vanaf het beginstadium van een applicatie totdat hij ophoudt te draaien zorgen wij dat alles goed verloopt volgens de afgesproken SLA’s.”

HPE Proactive

De geleverde oplossing is inclusief HPE’s Proactive Care. Arend Verbeek: “Daardoor worden er al proactief meldingen gemaakt van eventuele hardwareproblemen die kunnen optreden. Ook wordt er direct actie
ondernomen op zulke meldingen, zonder dat Info Support daar iets aan hoeft te doen. Dat gaat dus nog een stap verder dan HPE Foundation Care, waarbij er alleen problemenworden opgelost wanneer ze gemeld
worden. Met HPE Proactive Care worden die problemen al proactief opgespoord.”
Willem Jan Vastenholt: “AXEZ is bovendien Proactive Co-Delivery gecertificeerd, wat inhoudt dat zij op het hoogste niveau zitten qua HPE support. Als er nu een mogelijk probleem wordt gesignaleerd, dan gaat er een melding
naar zowel AXEZ als HPE en zij stemmen onderling af wie het gaat oplossen voor ons.”

pro active care

HPE Converged Systems
• Lagere kosten
• Meer flexibiliteit
• Meer efficiëntie
• Minder complexiteit
• Eenvoudiger beheer