En de winnaar is…

Op de Storage Expo, die begin november heeft plaatsgevonden, hebben wij de bezoekers van onze stand gevraagd mee te werken aan een survey. De resultaten hiervan zijn natuurlijk erg waardevol voor ons omdat zij ons inzicht geven in de behoeften en wensen van onze (potentiële) klanten. Als dank voor het beantwoorden van onze vragen , hebben wij onder de invullers een  mooie HP Laptop verloot.

Inmiddels is de prijswinnaar bekend: Richard Groeneveld van WASCO!
Remco van der Molen Kuipers is op bezoek gegaan in Apeldoorn om de prijs te overhandigen.

 

” Wat een mooie dag om iemand blij te maken dacht ik, toen ik donderdagmorgen 24 november om iets over zes uur ’s morgens voor een ritje naar het oosten des lands in de auto stapte.
De lucht was kraakhelder en de zon probeerde voorzichtig om de komende dag aan te kondigen. In de auto was het behaaglijk warm en met een Radio 1 zachtjes op de achtergrond tufte ik langs Schiphol richting de A1 naar het oosten. Een reisje naar Apeldoorn deze keer en voor een speciaal bezoek.

Tijdens de laatste Storage Expo 2016 hebben wij onder de bezoekers aan onze stand een enquête gehouden over wat men zoal bezig houdt op ICT gebied. Een vijftal to the point ja/nee vragen met de mogelijkheid om op het antwoord een toelichting te geven. Vragen op het gebied van Cloud, maar ook over beheer van IT middelen. Onder de invullers zou een mooi geschenk worden verloot en ik mocht nu op weg om de gelukkige vandaag letterlijk en figuurlijk in het zonnetje te zetten.

Om even voor acht uur parkeerde ik mijn auto op het terrein van een fonkelnieuw distributiecentrum van WASCO in Apeldoorn. Het hoofd IT beheer van WASCO was degene die ik vandaag blij mocht maken met een fraaie HP Laptop. De koffie was gelukkig bruin; echte koffie zoals men die buiten de randstad nog kent. Koffie zoals oma die maakte: Douwe Egberts snelfiltermaling. Koffie zonder fratsen dus, maar wel erg lekker. Doe maar gewoon is hier het credo.

Na het overhandigen van de prijs aan Richard Groeneveld kwamen we toch al snel te praten over de uitkomsten van onze enquête op de StorageExpo. Bij WASCO heeft men ook te maken met een groeiende behoefte aan opslag capaciteit. Daarnaast dwingt de online catalogus om plaatjes of zelfs video van de door hen geleverde producten aan de catalogus toe te kunnen voegen. Al met al een hele opgave en druk op de bestaande HPE 3Par Storage omgeving. Men denkt er over om dit soort data op te slaan in de cloud. Hoeft niet direct heel fancy, als het maar werkt. Ook hier weer het credo: doe maar gewoon.

Voor we het wisten waren we in gesprek over wat AXEZ als huisleverancier van WASCO hierin kan betekenen en schoof de E-Commerce Manager van dit project, Jos Rust, ook even aan. Ons GuardData concept past precies bij wat WASCO op dit gebied zoekt. Maar het moet wel werken natuurlijk. Daarom spraken we af om een POC te starten om te bewijzen dat onze GuardData oplossing voor WASCO de voordelen biedt die ze verwachten en dat deze zich ook in de praktijk zal kunnen bewijzen.
Eerst zien en dan geloven. En zo is het.”